fredag den 15. august 2008

At vælge en anden vej..

Jeg sidder med kaffen klar, her ved skærmen. Sidder og stirrer tomt ud i luften.
Hvor skal jeg starte?

Jeg har stadig trang til at flygte. Væk, væk, bare væk.
Trang til at løbe indtil benene giver efter og jeg ikke længere kan trække vejret.
"løb for helvede, LØB"!.

Men jeg har løbet hele mit liv. Altid, har jeg været på flugt.
Jeg gider ikke flygte mere. Ærlig talt. Det må være nok nu.

Det er på tide, at starte fra begyndelsen. Det er på tide, at jeg vælger i det mindste at løbe en anden vej, end den der er lagt for mine fødder.
Det er mit mål for idag: Vælg en anden vej.

Men jeg har brug for en hånd. Brug for en der viser mig, at der rent faktisk findes en anden vej.
Vil du gå med mig?

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kære Silje
Kender følelsen af at have løbet hele sit liv, altid være på vagt og lukke af for sine følelser for at holde tilværelsen ud. Der findes en anden vej Silje - og jeg håber inderligt, at du finder den.
Jeg er selv på vej den anden vej - den er svær, men det kan lade sig gøre, så giv ikke op.
Mange kærlige tanker fra mig