fredag den 27. januar 2012

Ny luft.

Trænger til, at øjnene kan se noget andet. Hvile, på noget andet.
Nogle træer, nogle bredere vidder, noget himmel, noget brændeovn. Så'n noget.

Selvom jeg elsker, at bo her hvor jeg gør. Selvom jeg elsker mit hjem & det område der omgiver dét. Pulsen. Mangfoldigheden. Forskellene. Mulighederne. Elsker det hele.
 Men, ind imellem trænger øjnene til noget andet. Afveksling. Sindet ligeså.
Måske bliver alt en smule for meget? Sådan....tager fylde, til pladsen føles for trang.
Så jeg må have luft. Trække vejret et andet sted. Lade øjnene vandre på noget, andet.
Jeg tror i virkeligheden, at jeg kunne være typen, der ville trives med at have flere Huler. 
Et sommerhus måske. Et andet hjem, hvor omgivelserne gav en afveksling. 
Et sted jeg kunne tage hen, for at opleve det brake jeg har brug for.
Nogle gange ville jeg ønske jeg kunne rejse. Bare en kort tur. Se noget nyt. 
Jeg tror i virkeligheden, at jeg ville trives med at kunne vælge mellem puls, og stilhed. 
Jeg har længe vidst, at jeg ofte synes at trænge til luftforandring. Se noget andet. Afveksling. Bare.... ny luft. 
Det handler ikke så meget om, at ville flygte fra det hele. At panikke i en stemning af bare at må væk. 
Det handler mere om en træthed af at se det samme. At pladsen føles for trang, udsigten for uinspirerende. Og en lyst til at se noget andet. 

Jeg smutter af på weekend, i en anden Hule.
Vi ses. Og god weekend til dig <3 

2 kommentarer:

Marie Kvist sagde ...

Det lyder til, at du ville føle dig godt tilpas i min mors svenske ødegård. Der tager vi op hver sommer, og så står den på natur, grill, fyring med træpiller og lys i vindueskarmen. Det er perfekt at kunne slippe væk på den måde.

Silje Liv sagde ...

Øj det lyder som nogle rigtig dejlige sommertimer i får jer der, Marie :-)