søndag den 3. januar 2010

Frosset fast

Jeg har så mange følelser i mig
som ikke kan komme ud.
Følelser, som nærmest er frosset fast
indeni mig.
De er låst inde, og jeg kan ikke finde nøglen

Jeg står ved siden af mig selv, og kigger ind.
Det jeg ser vækker rædsel
I samme sekund som jeg ser
forsvinder dét
Efterlader kun følelsen.

Så jeg står tilbage
rædselsslagen
og uden ord.
Fortabt og tavs
Frosset fast i et billede, som ikke vil tø

Sommetider har jeg lyst til at skrige højt
Skrige så højt, at alting bliver tavst
skrige Så hjælp mig dog for helvede!!
Kan du ikke se, at jeg går til grunde her?
Men halsen snørrer til, og der er ingen ord

Og så kan du ikke høre mig.
Når jeg er tavs
Når tavsheden skygger for ordene
Så er jeg fortabt
og må lide i ensomhed.

Jeg står ude i kulden på bare fødder.
Ser hvordan mit åndedrag omdannes til tåge.
Forestiller mig, hvordan jeg ligger mig ned i sneen
lader frosten fryse mig fast
Jeg mærker ingenting. Lader bare frosten ta' mig.

Ingen kommentarer: