torsdag den 8. marts 2012

Tager en omgang mere

Jeg tror du har brug for det... 
- Ja, det tror jeg også....

Det har  jeg
synker indsigten helt ned i maven.

Jeg havde faktisk glemt, hvad terapi også er. Eller kan være.
Hvor mange facetter der er i det rum. Komplekst.
Og hvad man også kan betragte som læring. ( Hvis man tør? )
Jeg havde faktisk ikke set det.
Jeg havde faktisk ikke tænkt så langt.
Blot stejlet. Stået af på det. Følt mig jokket ned. Ramt, som jeg bare kender så godt. Og reageret i samme boldgade.

Indtil jeg sad der, og blev spurgt - af et menneske der kender mig så godt.
Hun behøver aldrig sige eller spørge ret meget, før mine tanker bevæger sig i en anden retning.
Før det får mig til at tænke. Overveje. Genoverveje. Se mig selv, i et andet perspektiv.
Det er utroligt, at have sådan et menneske i sit liv - som bare kan inspirere tankerne igen og igen. Berigende.

Jeg blev helt ked af at mærke indsigten synke ind. Ja, jeg har brug for det.
Måske blev jeg ked af det, fordi jeg faktisk havde glemt, hvorfor det er vigtigt. Havde bare nået til at sige Fuck det, jeg gider ikke gå ind i det. Havde tænkt, at det går jo nok. 
Men, den senere tid har jeg mærket, at det gør det ikke. Overhovedet.

Det er squ egentlig også lidt svært at rumme. At se. Mærke på. Og, at sige højt. Out in the open.
Bliver så virkeligt, når det får ord, ikk?
Ville jo gerne det var anderledes. Det er det så ikke.

Jeg havde glemt hvorfor jeg gerne vil lære. Mere! Videre! Hvorfor jeg er nødt til det! Nødt til at lære mere, så jeg kan agere i verden. Hvorfor jeg ikke synes 'hertil' er tilstrækkeligt. Jeg vil gerne et andet liv.
Tænker ind imellem, når det er rigtig tungt; Det kan ikke være meningen, at det skal være sådan her. 
Jeg vil jo gerne noget mere, og andet. Har ikke lyst til at 'strande' her. Bliver nærmest panisk bare ved tanken om at skulle. Var det så alt der var muligt?
Puha, nej.

Det havde jeg bare glemt.
Indtil jeg hørte hendes ord. Også de nye. Og blev mindet om. Fik andre overvejelser.
Så blev det så klart for mig. Stod helt tydeligt.
Hvor er jeg heldig, at have hende i mit liv. Heldig at hun vil.
Taknemmelig.

Jeg tager en omgang mere. De timer der er tilbage. Ser hvad det kan give mig. Dér.
Jeg tør godt. Jeg har godt modet. Eller, det skal jeg have.
Jeg må se hvad det kan lære mig
Og når timerne så er slut, viser der sig måske en mulighed for noget andet. Det håber jeg. Meget.
Indtil da vil jeg se hvad dét der er mulighed nu, kan hjælpe mig videre med.
Videre det vil jeg.
Her går det ikke.

Jeg tager en omgang mere.

Ingen kommentarer: