søndag den 11. marts 2012

Andres ord at hvile på - Et citat

' Jeg er som jeg er, Jeg er hvor jeg er ' 
Kender du det, at du kan falde over en andens ord & opleve de bare går helt ind? Rammer noget. At de får tankerne til at falde på plads ligeså stille. Måske acceptere i et eller andet omfang, eller tænke Ja, det er sådan det er! At ordene bare giver mening, Fortæller noget af det du ikke havde ord for? Og skaber en anden forståelse?
Ligesom min tidligere terapeut Odile Poulsen sagde; ' Man kan hvile sig på andres ord for en stund. Og det kan ind imellem være nok, når man ingen har'. 
Pernille My Bjørk Andersen delte følgende ord idag. Nu har jeg fået tilladelse til også at dele dem med dig. 
Tak Pernille. 
;

' Jeg er som jeg er ♥ - og jeg er hvor jeg er ♥ - flakkende rundt udvendig, for at finde hjem indvendig - eller mere for at kunne forblive hjemme indvendig midt i alt det udvendige, føles det som.
Alt det udvendige er som et spejl af det indvendige, og omvendt også ♥

Jeg er fyldt af tråde der forbinder mig med min historie i fortiden, - tråde der har ført mig hertil og som har knyttet sig til nye bånd og forbundethedstråde, - de skaber min vej mens jeg går, - og min historie og mig ♥
Og nogen gange, afhængig af hvordan lyset falder, og hvilke skygger dette lys vækker føles nutiden som et spejl af fortiden, og jeg henledes til en anden tid, - går "baglæns" samtidig med jeg også bevæger mig frem, - farer vild men uden at være på forkert kurs.

Fortiden, - når den skygger for nu, gør den det af en grund, - som en hjælp der ingen logik har, men som dog er uundværlig på en måde man nogen gange først mærker betydningen af langt senere.
- Måske spejler fortiden også nutiden af og til, tænker jeg på, som en ledetråd, - som en sti der kryber hen til en når alt ellers føles som vildfarelse? - som noget kendt der hvor alt andet endnu kan føles som ukendt.
- Måske er fortiden ikke altid noget man bare skal/kan give slip på, - den lever jo også her og nu som en del af mig og min historie, - de bånd kan jeg ikke bare klippe over, - de er en del af det der holder mig her på jorden ♥ - på godt og ondt.
Jeg er som jeg er ♥ - og jeg er hvor jeg er ♥ - hvem end det så er, og hvor end jeg så er  - i dette øjeblik, og i næste og i næste  '

- Pernille My Bjørk Andersen

Ingen kommentarer: