onsdag den 22. februar 2012

Lægen har (fået?) holdninger

Der er rigtig mange meninger, og holdninger ikke mindst - til sovemedicin. Kemi, piller, drugs whatever.
Pas på, du risikerer at blive afhængig af dem!. Ja, det gør man sjovt nok også af søvn. Eller bare en smule hvile.
Det er bedre at 'lære' hvordan du kan sove uden. Eller det er bedre at lære hvordan du bliver træt til at kunne sove. 
Ja, bevares, det er det da. Bestemt. Men, indtil den dag indfinder sig, så ... hvad?
Stod det til mig lige nu, så tog jeg en sovepille hver aften. Så gav jeg mig gerne den mulighed, at få lidt ro på hjernen. Bare ind imellem. Den slår mig ikke ud - knockouter (selvom man ind imellem kunne drømme om det !). Men, uden - og med  3-4 timer om at falde i søvn. For så at vågne hver hele eller måske halve time, krydret med de styggeste mareridt i den her periode. Jo, det tog jeg gerne en pille på at springe lidt mindre krævende henover.
Men, nu har lægen med receptblokken også (fået?) en holdning. En mening. I hvert fald en anden end for bare en måned siden. Og æsken er tom. Receptblokken blank.

Såeh.....
Sleepless er mit mellemnavn. Men, jeg kan finde en ro ved at vide, at jeg i øjeblikket ikke skal stresse over, ikke at have fået 'nok' søvn. Har ikke et vækkeur der ringer og råber om arbejdspræstationer!!! småt 1½ - 2 timer efter det lykkedes mig at falde i søvn. Dét er jeg virkelig glad for.
Det pres, var ikke godt for noget. Og imens, så tager jeg lidt natten som den kommer. Forsøger ikke at hidse mig op over, at være søvnløs, præget af mareridt når søvnen endelig indfinder sig. (det går så nogle dage bedre end andre)
Forsøger egentlig bare, at lade de timer jeg ikke kan sove, være stille. Hyggelige. Læse. Skrive. Se ligegyldigt TV. Vaske op!
Og på et eller andet tidspunkt, får jeg vel sammenhængende søvn igen. Om det så skal blive på recept (fra en anden ) eller, ikke....

Ingen kommentarer: