torsdag den 2. februar 2012

Indsigter & udsigter


Jeg har fået noget at tænke over idag. Godt, rusket op i mine tanker.

Og jo jo. Jeg kan såmænd også være hende dér, som står & stortuder, i køen i Netto. Når indsigten får 10'øren til at falde.
Hende som flasher sin inderside, ud på ydersiden. Lige dér, bærende på mine få indkøb - midt i hverdagsvrimlen.
Så jordnært som det overhovedet kan blive. Mens ordene siver langsomt ind.
Og tankerne løfter sig op, op, op...
 - nærmest til en anden dimension, hvor jeg pludselig kan se. Se udefra.
For så at det hele lander, tilbage i mig, lidt med en følelse af boomerang. Tungt.
Hvad er det egentlig lige det handler om det her? Wake up. & tænk dig om. Og tag ind.
Hvor brikkerne bare falder på plads i mit hoved. Klik, klik, klik.
Billedet danner sig for mig. Åh for fanden hvor giver det mening. Aha! tænker jeg, mens jeg i samme åndedrag bliver ked af at have overset. Og må undskylde at jeg har været blind.
Og jeg må bare græde dér midt i det hele. Helt overvældet af at indse. Midt i det jordnære, hverdagsagtige ser jeg, og lader det bare synke ind.


Kan du ikke huske din kode? Spørger damen bag mig forsigtigt, da det er blevet min tur til at betale, og jeg får tastet forkert på dankortterminalen.
Jojo, for fanden. Jeg kan bare ikke se noget, tænker jeg, mens jeg nikker & giver hende et taknemmeligt smil.

Jeg har fået noget at tænke over, idag. Helt træt af tårerne der har løbet.
Nye indsigter, giver nye udsigter. Er det ikke sådan man siger.

Ingen kommentarer: