tirsdag den 21. juli 2009

Jeg forsvinder når du ser på mig

Jeg føler mig ensom
når du sidder ved min side.

Mærker den kvælende fornemmelse af angst,
som strammer om min hals
låser mine tanker fast
og får mig til at stivne.

Når du ser på mig forsvinder jeg
Som om jeg aldrig havde eksisteret

Og jeg bløder indeni, af afmagt
ambivalens

For jeg søger dét
Søger at forsvinde
Det giver mig fred!
Men det er så farligt for mig
- dét med at forsvinde

Jeg vil at du skal se den anden vej
Ikke ænse mig
Lade mig være ingenting

Men jeg er bange

I intetheden ved jeg ikke hvor jeg ender

Det er kun gennem dit blik
at jeg ved jeg er til.

Men når du ser på mig
forsvinder jeg.

Holder vejret
og glider væk i ingenting

1 kommentar:

Aida sagde ...

Indimellem er det skræmmende, at folk beskriver hvordan de har det, og man tænker: "hov, det kunne være taget ud fra mit hoved".. Men det er også rart, at man lærer at man ikke er alene om det, selvom det selvfølgelig er trist at andre har det på samme måde..
Søde du, du er virkelig god til at beskrive hvordan du har det. Indimellem rammer du også det, som jeg endnu ikke har lært at sætte rigtige ord på.. Tak <3
Sender dig de varmeste hilsner, og håber solens stråler snart når din vej. //